BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Menjadi yg halal utk dia

Daisypath Anniversary tickers

My besday

Daisypath Happy Birthday tickers

Hubby besday

Daisypath Happy Birthday tickers

Doakan kami yea..

klik-klik

~ Kawan² yg mengikuti blog aku ~

Sunday, February 17

tersentuh

Assalamualaikum...selamat tengahari smua..da makan ke? hehe..seronok hari ni cuti-cuti melepak kt umah je..kebetulan en suami pn ada..patutnya kena keje,tp memandangkan kren msih xbole jln sempena tahun baru cina ni kn..jwbnya melekat kt umah aje la..so far xde plan lg nk g mana2..rehat kt umah aje..hehe

Semalam masa tgk berita kt tb,tgk ada kes pembantu umah dr indon dera anak majikan dy..ish kejam btol caranya..siap baling2..isk sedih tgk..apa la pnya manusia mcm tu,xde akal ke nk pk..bayi bru 4bln..mak dy sampai fobia nk msuk umah..

Sebenarnya td saje jln2 kt fb..ternampak la 1 post dr dunia kucing ni..cerita dr tuan dy sendiri..sedihnya baca..semoga kembang tenang di sana..kisahnya gini...

Ini adalah Gmbr trakhir si kembang a.k.a gemuk...
Izinkn sya abadikn cerita kucing kesayangan saya ini...

Saya jumpa kembang di belakang rumah saya sewaktu kembang masih kecil. Kembang telah dibuang oleh jiran saya tanpa rasa kasihan.
Saya sekeluarga telah memelihara kembang sejak itu... hinggalah kembang dewasa dan akhirnya dpt baby. Kembang melahirkan 4 ekor baby meow. Tp malangnya hanya sekor yg dpt bertahan dan hidup. Mngkn kembang blom tahu jaga anak dia sbb ni baby pertama...

Kebiasaan kembang akan di kurung pada mlm hari. Pada siang hari kembang akan dilepas bebas. Anak kembang kami namakan boboyot sbb perut dia yg boyot. Gmbr terakhir yg saya rakam pagi semlm amat menyentuh hati. Kembang tak membenarkan boboyot keluar dari pelukannya. Mngkn kembang dpt merasakn itu adalah hari terakhirnya.

Sewaktu anak saya membersihkan sangkar kembang, kembang telah keluar ke taman di hadapan rumah. Kata org, ajal sudah sampai. Sewaktu kembang melintas jln, sebuah myvi hitam yg dipandu laju telah mengilis kembang.. kembang patah pinggang... kaki belakang kembang tak boleh berdiri lagi. Tapi kembang gagahkan diri utk pulang kerumah. Kembang pulang dengan mengesotkan badannya.. apabila smpi di hadapang pintu rumah, kembang hanya mampu menggeow menahan sakit tapi tak lama. Kembang telah pergi meninggalkan kami dan boboyot... kami redha... moga moga boboyot akan meneruskan generasi kembang...


sedih kn..aku ni pun dr kecik mmg membesar dgn kucing,dr kucing kt umah sampai la yg kt luar-luar umah..smpai la kt umah aku skg ni da ada 2 ekor kucing yg slalu dtg mkn,slalu temankan aku waktu msk,yg msuk dlm umah pn ada..kalo dlu bkn main pemalu kucing sekor ni..skg da bole pegang2 dh..hehe..tp ada yg sekor ni kaler putih garang betol..asal nk lalu dekat dy pn,siap bunyi da dgn muka garang..haha sabo je la..ni ada pic si oren yg malu2 tu..besar btol oren ni..aku panggil dy gemok..sbb size dy mmg besar..bulu pn lembut sedap je pegang..mcm span je..


InsyaAllah lpas ni aku nk adopt kucing dr umah ma..dulu nk amik Abu,ma xkasi..ktanya biar ma yg bela sbb mmg nk kucing jantan kn..hehe..kucing kt umah ma pn mmg xpernah putus..sblm mak abu ni,ada sekor kucing ma bela,nma dy putih..dr kecik smpai ke besar dok umah ma..slalu la kitorang main dgn comel..umur dy xpanjang,mati sbb ada salah mkn...sbb masa last tu tgk dy balik dr mana ntah,tgk da muntah2..xtaw la kt mana dy mkn..kesian tgk dy..amik masuk umah pn dy xnk..duduk aje kt dpn umah..esoknya,tgk2 da mati dlm longkang...siannya..lpas tu si mak abu ni dtg..slalu la dtg mkn kt umah,smpai ma amik bela..kali ni mak Abu beranak lg..ada 5 ekor..nanti nk amik sekor..hehe

0 cantik manis berkata: