BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Menjadi yg halal utk dia

Daisypath Anniversary tickers

My besday

Daisypath Happy Birthday tickers

Hubby besday

Daisypath Happy Birthday tickers

Doakan kami yea..

klik-klik

~ Kawan² yg mengikuti blog aku ~

Monday, July 8

mommy to be

agak lama aku xupdate something kt sni kn...sibuk agaknya..eh bukan la..xsempat kot nk manaip kt sini..hehe..kebetulan pulak laptop pun rosak..xsempat anta repair lg..padahal kedainya belakang je dgn tempat keje aku ni...ish dasar pemalas..erk haha
ok la..berbalik pd tujuan aku update arini..adalah untuk berkongsi sedikit cerita...tentang sesuatu yg sekian lamanya aku & suami menanti..tp Dia lebih mengetahui segalanya..
kebetulan,awal bulan jun aritu aku bercuti selama 5 hari sbb kenduri cousin aku kawen..jd amik cuti lama skit nk jlan2 kt kl..jalan la sgt..walhal xjln sgt pn sbb keadaan sana agk berbeza..gila pening tgk kete moto bnyak sgt..manusia lg la ramai..en suami ckp,kalo dy rela dok kampung lg..hahaha..kalo aku pn baik dok sini je..aman damai..hehe ok stop merapu..ish3
kemudian sambung keje mcm biasa..then 8 jun sepatutnya hari aku patut period..tp xdatang jugak...ok aku wat derk lg sbb period aku penah lmbt 5hari..tanda nk period xde..cuma asik lapar je..pening pulak aku pk nk makan..ish3..da tu ckup 5hari lewat,aku da pelik...asal period aku xde jugak..pastu time rehat tu..aku plan nk bli pregnancy test..skali beli yg 2 set tu..tamak bukan? huhu..da tu kononnya nk tunggu air kencing pertama subuh esoknya..tp hampeh...sbb xsabo2 kn nak taw..ptg tu abis kje jugak aku wat test..yela sbb aku da taw,kalo wat test pn selalunya -ve..jd saje2 la aku test...tepat pukul 5 pd 12 jun aku msuk toilet then wat upt..tetiba aku tgk ada 2line...tp yg 1 line tu kabur ya amat..aku ni jd terkejut sbb sebelum ni kalo wat test mmg ada 1 line je..aku xpuas hati..trus tunjuk kt kwn aku yg kje celcom tu..tnya dy nmpk x ada 2line? dy ckp ha ah betol la..Ya Allah,masa tu Dia je yg taw perasaan aku..dgn air mata yg bertakung..hampir 4 tahun aku menunggu..masa aku sembahyang asar pn sampai nangis2 terkejut pnya pasal..

haa..sampai 4 test kn aku beli..sgt la membazir..isk

kalo ikutkan tanda yg ada kt aku,breast jd bengkak,pastu paling ketara bab makan..asik nk mkn je..pastu aku perasan aku ni suka mkn pelam epal..ada skali mak aku buat mee kari msa kenduri cousin aku,tp xsempat mkn,aku ni mcm nk nangis dh..huhu..pastu aku kol la best fren aku ni..ira..sambil nangis2 ckp..ira,,ayu wat test td..naik 2line..sungguh mcm xpercaya..then pkul 7 dekat umah aku wat upt lg..alhamdulillah semakin jelas..en suami xbalik lg..ats nasihat kwn2..soh g kompom kt klinik..so lpas maghrib pn aku gerak g klinik..ada doc wat scan tp xnmpk apa2 lg..padan la doc pn..scan ciput je pastu mna nk nampak..isk..then kna wat upt test lg..hasilnya mmg 2line..doc ckp mb baru lg dlm 4minggu..dy soh dtg 2minggu lg utk scan balik..alhamdulillah..xhenti2 aku menangis ucapkan syukur untuk rezeki dariNya..
sampai je kt umah,aku tunggu en suami balik sbb nk tunjukkan dy test tu..dy pn mcm xpercaya..sungguh teruja tgk muka dy..aku ni lg la xpercaya..kemudian mula la aku..dgn muntah skit msa gosok gg..pastu dgn sakit pinggang tu yg xtahan..adeh..
disebabkan xpercaya aku ni pregnant,maka aku beli lg 2 upt..bkn main lg abiskan duit..isk..bila test mmg naik 2line..alhamdulillah..aku tetap kerja mcm biasa..sampai lg tengahari 17 jun tu..tetiba kluar spot kaler coklat sikit..aku dh panik dh nape cmtu..tp sebab aku keje sorg,aku hold dlu nk g klinik blik keje nti..kemudian bila ptg dlm pkul 4lbih aku msuk toilet,ada darah setompok..hah!! lg aku panik..blik keje aku trus g klinik..alhamdulillah bila scan,doc sahkan aku da pregnant 5minggu..dy bekalkan aku duphaston dgn vitamin utk kuatkan rahim..2minggu kemudian baru jmpa dy balik..aku khabarkan pd encik suami berita tu..sungguh dy pn sgt gembira..makanya,bermula dr situ dy pn membantu aku buat kje2 umah..tp bnyk aku rehat je..sbb doc suruh hadkan pergerakkan aku..pk sambung lpas ni..:)


0 cantik manis berkata: